A Revolut pénzzé akarja tenni az ügyféladatokat?
A vállalat egy olyan irányba halad, ami szektorban kockázatosnak tűnik: arra készülnek, hogy bevételeiket targetált hirdetésekből egészítik ki.
A Revolutot számos szempontból példaértékűnek tarjuk, leginkább mert ügyfélélményben magasabbra helyezték a mércét az inkumbens bankok számára is. Most viszont a cég egy olyan irányba halad, ami szektorban finoman szólva is kockázatosnak tűnik. Arra készülnek, hogy bevételeiket targetált hirdetésekből egészítik ki.
A megosztó lépést a londoni székhelyű vállalat annak érdekében szándékozik megtenni, hogy diverzifikálja bevételi forrásait a fenntarthatóbb jövedelmezőség felé vezető úton.
Nem hivatalos források szerint a vállalat 2026-ra körülbelül 300 millió fontot tűzött ki célként a reklámokból származó bevételekre.
A Revolut médiacég lesz?
A cég Inam Mahmoodot, a TikTok UK e-kereskedelmi partnerségeinek volt vezetőjét vette fel, hogy végrehajtsa az új stratégiát egy nagyjából harminc fős sales team segítségével.
Nem túl meglepő módon a hirdetők máris érdeklődést mutattak a fintechel való együttműködés iránt a Revolut növekedésért felelős vezetője, Antoine Le Nel a Financial Timesnak adott nyilatkozata szerint.
Hozzátette, hogy a vállalat belső teszteket futtat a targetált reklámozás vizsgálatára, és tárgyalásokat folytatott a Revolut app hirdetési felületek értékesítéséről arra számítván, hogy a márkák „egyre jobban érdeklődnek”, ha a felhasználók több időt töltenek az alkalmazásban.
A médiastratégia a Revolut szuperalkalmazás-státusz elérésére irányuló erőfeszítéseinek része.
A nem csekély ambíció, hogy a márka az ügyfelek napi rutinjának része legyen, ugyanúgy, ahogyan rendszeresen ellenőrzik a közösségi médiát és az e-maileket.
A Revolut bevételi források fokozatos diverzifikálása
A Revolut kezdetben csomag alapú árazásból, és különböző feekből szerezte bevételeit.
Az inkumbens bankok legjövedelmezőbb üzleti tevékenységét - egyébként a legtöbb fintechez és neobankhoz hasonlóan - a hitelezést viszont nem űzik.
Valószínűleg a jövedelmezőség érdekében ezért léptek a szuperalkalmazás stratégia irányába.
Ennek jegyében a Revolut az év elején egy eSIM szolgáltatással igyekezett diverzifikálni üzleti modelljét, az említett bevételi források mellett melyeket a deviza és - a rendkívül jövedelmezőnek bizonyuló - kriptokereskedelem is kiegészít.
Emellett izgalmas B2B kísérleteik is vannak, például a Revolut People, ami egy HR platform vállalatok számára a hiring és performance management effortjaik támogatására.
Az ügyféladatok monetizálása vakmerő lépés lehet
A Revolut üzleti modellekben is folyamatos tetten érhető innovációs erőfeszítései alapvetően példaértékűek, ezen a ponton viszont veszélyes vizekre evezhetnek.
A bankszektorból gyakran hallani azt a teljesen jogos érvet, hogy a pénzügyi szolgáltatások a bizalomra épülnek. Ergo szenzitív adatok monetizálása pedig az ügyfelek bizalmának eladásaként is fordítható: ha pedig az ügyfelek így érzik, a kísérlet rosszul sülhet el, és ráadásául nincs is belőle visszaút.
Nagyon krtikus kérdés lehet, hogy miként vélekednek a Revolut ügyfelek arról, hogy a daily banking szolgáltatójuk felhasználja a napi személyes pénzügyi költési és bevételi viselkedési adatait célzott reklámokért cserébe?