A Revolut pénzzé akarja tenni az ügyféladatokat?

A vállalat egy olyan irányba halad, ami szektorban kockázatosnak tűnik: arra készülnek, hogy bevételeiket targetált hirdetésekből egészítik ki.

A Revolutot számos szempontból példaértékűnek tarjuk, leginkább mert ügyfélélményben magasabbra helyezték a mércét az inkumbens bankok számára is. Most viszont a cég egy olyan irányba halad, ami szektorban finoman szólva is kockázatosnak tűnik. Arra készülnek, hogy bevételeiket targetált hirdetésekből egészítik ki.

megosztó lépést a londoni székhelyű vállalat annak érdekében szándékozik megtenni, hogy diverzifikálja bevételi forrásait a fenntarthatóbb jövedelmezőség felé vezető úton.

Nem hivatalos források szerint a vállalat 2026-ra körülbelül 300 millió fontot tűzött ki célként a reklámokból származó bevételekre. 

A Revolut médiacég lesz?

A cég Inam Mahmoodot, a TikTok UK e-kereskedelmi partnerségeinek volt vezetőjét vette fel, hogy végrehajtsa az új stratégiát egy nagyjából harminc fős sales team segítségével. 

Nem túl meglepő módon a hirdetők máris érdeklődést mutattak a fintechel való együttműködés iránt a Revolut növekedésért felelős vezetője, Antoine Le Nel a Financial Timesnak adott nyilatkozata szerint. 

Hozzátette, hogy a vállalat belső teszteket futtat a targetált reklámozás vizsgálatára, és tárgyalásokat folytatott a Revolut app hirdetési felületek értékesítéséről arra számítván, hogy a márkák „egyre jobban érdeklődnek”, ha a felhasználók több időt töltenek az alkalmazásban. 

A médiastratégia a Revolut szuperalkalmazás-státusz elérésére irányuló erőfeszítéseinek része. 

A nem csekély ambíció, hogy a márka az ügyfelek napi rutinjának része legyen, ugyanúgy, ahogyan rendszeresen ellenőrzik a közösségi médiát és az e-maileket.

A Revolut bevételi források fokozatos diverzifikálása

A Revolut kezdetben csomag alapú árazásból, és különböző feekből szerezte bevételeit.

Az inkumbens bankok legjövedelmezőbb üzleti tevékenységét - egyébként a legtöbb fintechez és neobankhoz hasonlóan - a hitelezést viszont nem űzik. 

Valószínűleg a jövedelmezőség érdekében ezért léptek a szuperalkalmazás stratégia irányába.

Ennek jegyében a Revolut az év elején egy eSIM szolgáltatással igyekezett diverzifikálni üzleti modelljét, az említett bevételi források mellett melyeket a deviza és - a rendkívül jövedelmezőnek bizonyuló - kriptokereskedelem is kiegészít. 

Emellett izgalmas B2B kísérleteik is vannak, például a Revolut People, ami egy HR platform vállalatok számára a hiring és performance management effortjaik támogatására. 

Az ügyféladatok monetizálása vakmerő lépés lehet

A Revolut üzleti modellekben is folyamatos tetten érhető  innovációs erőfeszítései alapvetően példaértékűek, ezen a ponton viszont veszélyes vizekre evezhetnek.  

A bankszektorból gyakran hallani azt a teljesen jogos érvet, hogy a pénzügyi szolgáltatások a bizalomra épülnek. Ergo szenzitív adatok monetizálása pedig az ügyfelek bizalmának eladásaként is fordítható: ha pedig az ügyfelek így érzik, a kísérlet rosszul sülhet el, és ráadásául nincs is belőle visszaút. 

Nagyon krtikus kérdés lehet, hogy miként vélekednek a Revolut ügyfelek arról, hogy a daily banking szolgáltatójuk felhasználja a napi személyes pénzügyi költési és bevételi viselkedési adatait célzott reklámokért cserébe?

Subscribe to FinBlend

Don’t miss out on the latest issues. Sign up now to get access to the library of members-only issues.
jamie@example.com
Subscribe